Інтерв'ю з клієнтами | Наталка з Boosta

Оновлено: 3 трав.

Наталка Піддубенко, бренд-менеджерка мультипродуктової IT компанії Boosta, розповідає про свій досвід роботи з креаторами контенту та платформами фрілансерів.

Наталія Піддубенко, бренд-менеджер мультипродуктової IT компанії Boosta, розповідає про свій досвід роботи з креаторами контенту та платформами фрілансерів.

Розкажи про себе та свій професійний бекграунд. Як давно займаєшся маркетингом та контентом?

У комунікаціях вже понад 7 років. 5 років займалася піаром, пройшла шлях від PR менеджерки до Head of PR & Communication. Моя робота була пов'язана зі стартапами на різних стадіях (наприклад, Crello, продукт DepositPhotos) та інвестиційними фондами, асоціаціями (AVentures Capital, UVCA). Серед моїх завдань було як підвищення впізнаваності, так і розвиток бренду з “нуля”, інформаційне виведення продуктів на нові ринки, розвиток ком'юніті та, звичайно ж, вихід публікацій у медіа. Якоїсь миті мені стало тісно у піарі і я вирішила більше розвиватися і в інших напрямках, таких як маркетинг та контент.


Зараз я бренд-менеджерка у мультипродуктовій IT компанії Boosta, відповідаю за просування різних продуктів на західні ринки, насамперед на англомовну аудиторію. Моя головна амбіція та мета – це збільшувати знання кожного бренду, його привабливість для поточних та нових клієнтів. Коли з просто "переліку послуг" компанія стає впізнаваним брендом.


На чому фокусуєшся у роботі?

Головний виклик – це комплексний, стратегічний підхід. Коли за кожною статтею, презентацією або за кожним окремим відео стоїть глобальне завдання та виконання бізнес-мети.


Моє завдання – це побудова комунікації через різні канали: багато працюю із соцмережами, крім Facebook, Instagram, YouTube експериментуємо з новими каналами – Tik Tok, Twitch, Liker. Багато працюю з відео – інформаційними, навчальними, комерційними, які допомагають нам розповісти про те, хто ми, що ми робимо та навіщо. Ми створюємо корисний контент для нашої цільової аудиторії – серії роликів або статей, обучалок, активності з інфлюенсерами. Плюс, спецпроєкти, наприклад, у синергії з іншими сильними та релевантними для нас компаніями.


Як контент впливає на досягнення твоїх цілей?

Контент – важливий та корисний інструмент у роботі маркетолога з цільовою аудиторією. Але він знаходиться десь у середині всіх наших потреб та завдань. Важливо розуміти, навіщо він потрібен, кого може зацікавити ще до того, як починаєш власне виробничий процес. Контент заради контенту, або креатив заради креативу – це марнування часу, як прес-реліз заради прес-релізу.


Після того, як контент готовий, важливим є його доставлення, комунікаційна підтримка. Контенту зараз багато і він дуже рідко продає себе сам. Важливо запланувати його просування, щоб його побачила, зрозуміла та релевантно використала аудиторія.


З якими викликами у роботі зіштовхуєшся найчастіше?

Проєктів та ідей дуже багато, важливо утримувати баланс між креативністю та ефективністю, не забувати про цілі бізнесу. При цьому не втрачати інших можливостей, встигати бути у тренді, відстежувати те, що відбувається на ринку й у комунікації конкурентів.


Коли ти приходиш у нову компанію або запускаєш проєкт, то починаєш із дослідження та аналізу – ринку, конкурентів, аудиторії, трендів, потім готуєш стратегію. А згодом у процесі її реалізації забуваєш чи не встигаєш дивитися на всі боки. І відбувається парадокс: через умовний рік, коли тобі здається, що ти максимально знаєш аудиторію та близький до неї, зв'язок із нею навпаки втрачається. Тому треба не забувати відстежувати, що з'явилося нове, варте втілення, а що краще припинити робити, оскільки воно вже не працює чи є в усіх, тому на нього не варто витрачати час.


Не завжди вистачає сил команди на реалізацію всіх планів, а шукати великих підрядників – агенції, продакшни – затратно за часом. Дуже часто пошук та вибір виконавця займає більше часу, ніж реалізація самого проєкту.


Команда Boosta під чаc корпоративу у Туреччині, 2021
Команда Boosta під чаc корпоративу у Туреччині, 2021

Як зазвичай шукаєш креаторів контенту?

У мене є своя база спеціалістів, із якими я працювала раніше. З ними я можу працювати безпосередньо або звернутися до них за рекомендаціями. Коли я бачу на ринку класний проєкт, звертаю увагу, хто його робив, і потім контактую з цією агенцією чи креатором. Нетворкінг – рятує клич у себе у Facebook або тематичних групах, як правило, 20-25% таких рекомендацій робочі.


Під які завдання шукаєш найчастіше креаторів?

Підготувати текст, переформатувати ті думки та ідеї, які вже є, у різні формати. Готуємо багато відео контенту: від сценарію до зйомки, монтажу, постпродакшну.


Скільки часу витрачаєш на їхній пошук та вибір? За якими критеріями відбираєш креаторів?

Останнім часом не ставлю часових рамок на пошуки та відбір. Когось можна знайти швидко, когось через місяці, а буває, що актуальність проєкту втрачається та простіше змінити свій фокус. Звертаю увагу на портфоліо, досвід, метч – маю на увазі, наскільки добре розуміє тебе креатор, ставить правильні запитання після отримання брифу, має експертизу у суміжних галузях. Наприклад, можуть бути класні копірайтери, які працювали з FMCG брендами на українському ринку, це важливо, але мені цікаво чи був у них досвід роботи з технологічними продуктами на англомовних ринках, що більш релевантно для нас, як IT компанії.


Кого точно не розглядатимеш?

Мабуть, вузькопрофільних спеціалістів. Такі спеціалісти потрібні та важливі, але для моїх завдань та проєктів більше підходять спеціалісти з комплексною експертизою, які здатні взяти у роботу 2-3 задачі. Та, звичайно, я розумію, що ті, хто пишуть текст, не мають знімати відео, або що креативний копірайтер не зобов'язаний писати й технічні тексти.


Що для тебе важливо у роботі з креатором?

Швидкість комунікації, швидкий зворотний зв'язок. Це не означає, що креатор повинен все кинути та вносити правки, які я надіслала. Важливо, щоб він відповів, що все отримав і зробить у такий-то термін. Адекватність у спілкуванні, правильні запитання щодо брифу, пропозиція свого бачення та кращих варіантів для реалізації завдання. У мене, як маркетолога компанії, є бачення того, що я хочу отримати у результаті. Але креатор має вільне поле і він як експерт у своїй справі може порадити, де зробити акцент, як змістити фокус. На те він і креатор, щоби пропонувати свій підхід.

Наталя Піддубенко, бренд-менеджерка мультипродуктової IT компанії Boosta, розповідає про свій досвід роботи з креаторами контенту та платформами фрілансерів.

Що привело тебе на платформу? Як дізналася про неї?

Я кинула клич у телеграмі Wtech комьюніті, тоді я шукала креативного копірайтера. На нього відреагувала Юля Письменна, засновниця Taker | Maker. Я подивилася платформу, мені сподобалося, що там багато профайлів, яскравий та привабливий дизайн. Плюс мені повністю підійшла запропонована кандидатка.


Які були бар'єри, складнощі у використанні?

Великий вибір – багато креаторів, багато портфоліо, всі різні, яскраві. Не знаєш, що робити. Самостійний вибір я навряд чи зробила б, мені було недостатньо інформації, щоб прийняти рішення. Наприклад, у Fiverr або Upwork перед тим, як зробити замовлення, я можу написати виконавцю і поставити додаткові запитання. Дізнатися, чи робив креатор щось подібне раніше, чи вільний він у цей момент. Це полегшує досвід користувача на такій платформі.


Поділися, будь ласка, ще своїм досвідом роботи із платформою?

Головний плюс – структура платформи за видами контенту, гарний опис бекграунду в портфоліо креаторів, фокус на софтскілс. Не вистачає подробиць про хардскілс і фільтрації за задачами, які спеціаліст здатен закрити.


У будь-якому проєкті клієнту важливо розуміти вартість, час, якість. Було б добре побачити у профайлах креаторів, скільки коштує їхня робота, як швидко вони працюють і наскільки від цього залежить якість їхньої роботи. Така розбивка допоможе вирішити, чим пожертвувати у процесі роботи над проєктом. Наприклад, цей креатор працює швидко, а у цього робота коштує дешевше, а цей видає супер якість, але повільно.


Розкажи про досвід роботи з контент креаторами платформи?

У роботі з копірайтеркою Тетяною над сценаріями для серії відео нам не вистачало швидкості, тому ми підключили ще одного копірайтера. Сподобалося те, що після першого сценарію вона попросила дати розширений зворотний зв'язок, опрацювати та описати кожну помилку, щоб вона зрозуміла як покращити надалі. Завдяки цьому решта сценаріїв вийшла набагато краще. Плюс вона почала відходити від нашого ТЗ та пропонувати свої ідеї.


Інша копірайтерка Оксана дуже оперативно зробила роботу та швидко вносила всі наші правки та зміни. Нам забракло використання лексики нейтів спікера, але для презентації всередині команди, менеджменту та інвесторам компанії цього було достатньо. Для комунікації з кінцевими користувачами на англомовних ринках ми допрацьовували повідомлення та тексти вже з нейтивами. Але знання мови на рівні нейтива не було обов'язковим критерієм для цієї роботи, швидше був важливим креативний підхід – тут Оксана на 100% впоралася.


Що тобі найбільше подобається у платформі?

Різноманітність фахівців, я можу звернутися на платформу і за текстами, і за відео. Плюс модерація та допомога з боку менеджера у виборі креатора.


Що варто покращити?

Потрібна додаткова фільтрація, можливість зв'язатися безпосередньо до старту роботи, щоб дізнатися чи вільний креатор, його умови оплати та інші подробиці. Також не варто розділяти оплату комісії платформі та гонорару креатору. Це забирає час.


Команда Boosta під чаc корпоративу у Туреччині, 2021
Команда Boosta під чаc корпоративу у Туреччині, 2021

Поради іншим клієнтам щодо пошуку/вибору креатора: як знайти того, хто точно зробить роботу так, як потрібно?

Важливо розбити роботу на етапи. Не приходити до креатора з усім і одразу. Почати з умовного оплачуваного тестового завдання. Це допоможе не витрачати час та зайвий бюджет надалі, вчасно зробити крок назад.

Дотримуватися балансу часу, вартості та якості – робити вибір і приймати рішення на цій підставі.


Не давати креатору забагато референсів – іноді це обмежує креативне мислення, вибудовує певні рамки.


Поради креаторам: як стати креатором, із яким завжди хочеться працювати?

Завжди бути на зв'язку, оперативно вести комунікацію.


Не просто прочитати ТЗ, а розібратися, чим займається компанія, подивитися на її конкурентів. Не обов'язково витрачати багато часу на глибокий рісерч, достатньо швидкого знайомства.


176 переглядів